Statki szkolne - aktualności

7.12.2018 r.; pozycja: 34°36'59"N, 147°19'31"W; prędkość: 9,7 węzła; 202 dzień podróży, przebyta trasa 24 433 Mm.

Dawno nie mieliśmy przez tak długi okres żeglarskiej pogody. Już od 5 dni płyniemy non stop na żaglach.  Siła wiatru zmienna, więc stawialiśmy wszystkie rejowe, a teraz płyniemy tylko pod marslami – wiatr jest solidny więc robimy prawie 10 w. Podobno pobiliśmy rekord prędkości tego rejsu – ponad 14 w,...

30.11.2018 r. - pozycja: 30°33'52"N, 175°58'48"E; prędkość: 7,3 węzła; 195 dzień podróży, przebyta trasa 22 957 Mm.

Przekroczyliśmy południk zmiany daty i były dwa czwartki. Padały pomysły żeby jeść to samo, ubrać się w to samo, robić to samo,….. Wyszło inaczej – normalnie.... Po okresie żeglugi przy zmiennych w sile i kierunku wiatrach pogoda się ustaliła – wiatr słaby, a na dodatek z niesprzyjającego kierunku....

Pogoda jest zmienna, ale generalnie sztormowo.  Przez ostatnie dni sporo płynęliśmy na żaglach, ale były też okresy, kiedy musieliśmy wspomagać się silnikami - tak jest w tym momencie. Miedzy jednym a drugim niżem jest strefa ciszy. Aby uniknąć przedzierania się przez centrum nadchodzącego niżu płyniemy bardziej na  południe, niż to pierwotnie planowaliśmy.

Węzeł przedmałżeński

"Dar Młodzieży" w Rejsie Niepodległości - 21.11.2018 r.,  Pacyfik

Mimo, że w Osace było wyjątkowo, to cieszę się że znów jesteśmy na morzu. Pogoda dobra, choć z początku wiatru trochę brakowało.

16.11.2018 r. - pozycja: 33°25'34"N, 137°2'51"E; prędkość: 8,5 węzła; 181 dzień podróży, przebyta trasa 20 484 Mm.

Nie było czasu na pisanie i jeśli w ogóle ktoś na to czekał, to proszę o wybaczenie. Teraz mam problem, bo tyle się wydarzyło – więc w skrócie.

11 listopada rozpoczęliśmy wyjątkowo uroczystym podniesieniem bandery z odśpiewaniem hymnu państwowego. Potem podnieśliśmy kotwicę i ...

W historycznym dniu historycznej podróży "Dar Młodzieży" zawinął do Osaki.

11 listopada 2018 roku, o godz. 9.49 Lt - w setną rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości - czczący ten wyjątkowy rok Rejs Niepodległości dotarł do Japonii. W historii "Daru Młodzieży" to już trzecia wizyta w Osace. Po raz pierwszy "Dar" pojawił się tutaj 22 października 1983 roku. To także był historyczny rejs - pierwsza międzykontynentalna podróż świeżo zbudowanej fregaty.