Media o rejsie

W Rejsie Niepodległości towarzyszą nam Radio Plus i Radio Gdańsk.

W Radio Plus co środę można posłuchać relacji z przebiegu podróży i rozmów z uczestnikami. Archiwalne odcinki audycji "Dar Niepodległości w Radiu Plus" można znaleźć na stronie Radia Plus.

 

Na Darze Młodzieży płynęła również Anna Rębas z Radia Gdańsk. Na stronie Radia Gdańsk można znaleźć przygotowane przez nią audycje, wiadomości z Rejsu i zdjęcia.

 

 

Oświadczenie w sprawie obsługi medialnej Rejsu Niepodległości

W związku z artykułem zawierającym nieprawdziwe informacje o przetargu na obsługę medialną Rejsu, który jest powielany w mediach, przedstawiamy fakty.

Przetarg zorganizowaliśmy dopiero wtedy, gdy byliśmy pewni, że mamy środki na działania promocyjne i znaliśmy już większość świadczeń sponsorskich, które musimy zrealizować wobec sponsorów, a które opierały się w dużej mierze o materiały telewizyjne i internetowe.

Do przetargu przystąpił tylko pan Piotr Lewandowski (nie firma Tosem). Zwiększyliśmy znacząco zadania ze względu na wymagania sponsorów. Rejs jest finansowany w dużej mierze z pieniędzy sponsorskich, którzy mają swoje wymagania medialne – programy telewizyjne są tworzone z materiałów dostarczanych przez pana Lewandowskiego (na przykład 10 odcinków programu „Pytanie na śniadanie i 10 ”Pogody dla żeglarzy”).

A przede wszystkim zastrzegliśmy przeniesienie wszelkich praw majątkowych i autorskich na Akademię Morską. Jednym słowem, człowiek, który zdecydowałby się popłynąć w 10-miesięczny rejs, musiał zrezygnować z dotychczasowego zarobkowania ze świadomością, że nie nadrobi tego korzystając w przyszłości z unikalnych materiałów z Rejsu.

Przed Rejsem kilku dziennikarzy współpracujących z Akademią Morską planowało wyłącznie robienie zdjęć lub zbieranie materiałów filmowych. Żaden z nich nie zdecydował się jednak wystartować w przetargu, z uwagi na prawa majątkowe, które musieliby oddać i ze względu na  liczbę zadań. Pan Piotr Lewandowski był jedynym oferentem, który zdecydował się na 10-miesięczne przerwanie swojej bieżącej pracy zarobkowej.

Autor artykułu posłużył się również kłamstwem wymieniając liczbę 17 materiałów do wykonania za 400 tys. podczas Rejsu. Zgodnie z umową kompleksowa obsługa obejmuje między innymi co najmniej 40 materiałów video, 50 felietonów sponsorskich, minimum 160 zdjęć do social mediów, filmy dokumentujące poszczególne etapy Rejsu, film dokumentalny i bieżąca obsługa mediów, które zwrócą się z prośbą o materiały. 

Będziemy żądać sprostowania we wszystkich mediach, które powieliły kłamliwy artykuł. 

Do tej pory (dwa miesiące od 20 maja 2018 do 19 lipca 2018) wykonano około 5000 zdjęć surowych, obrobionych jest 1500, zmontowanych zostało 6 filmów, 30 wstawek newsowych, 8 felietonów do programu ”Pytanie na śniadanie”, 4 felietony do programu „Pogoda dla żeglarzy”.

Kompleksowa obsługa zgodnie z umową obejmuje:

  • Co najmniej 40 zmontowanych materiałów wideo przez okres 10 mc - nie obejmuje to krótkich filmików newsowych (np. z komórki);
  • Przygotowanie materiałów filmowych do felietonów w 10 odcinkach programu „Pytanie na śniadanie” (4 felietony na jeden odcinek) i 10 odcinków „Pogody dla żeglarzy”.
  • Minimum 160 zdjęć umieszczonych w socialmedia, (jest to minimalna ilość, która dawno została osiągnięta) - w obu przypadkach kluczową kwestią jest dostępność internetu satelitarnego, który przy charakterystyce żaglowca jest niestety słabym punktem; fotograf wysyła materiały z prywatnego telefonu komórkowego.
  • Przygotowanie materiałów dla mediów (wszystkie redakcje mogą skorzystać z materiałów, które wrzucane są na dedykowany serwer udostępniany mediom przez Akademię Morską).
  • filmowanie i obróbka materiałów filmowych i zdjęć w formatach i jakości umożliwiającej późniejsze wykorzystanie w produkcjach (RAW, LOG 4K 50fps)
  • montaż filmu dokumentalnego
  • montaż filmów dokumentujących poszczególne etapy Rejsu,
  • wykonywanie dokumentacji foto/video Daru Młodzieży w każdych warunkach i różnych zakątkach świata na potrzeby wszystkich instytucji uczestniczących w Rejsie – placówek dyplomatycznych, partnerów, gości i sponsorów;
  • montaż/retusz materiałów na potrzeby mediów i relacji bieżącej odbywa się na pokładzie Daru Młodzieży;
  • prowadzenie kanałów socialmedia z naciskiem na FB oraz monitorowanie tych mediów;
  • dokumentacja i dopilnowanie świadczeń sponsorskich, w tym obsługa elektroniki i oświetlenia o charakterze promocyjnym;
  • kilkadziesiąt terabajtów surowych materiałów w archiwum.

AMG

Podmiot udostępniający: 

UM w Gdyni

Wytworzył informację:

I.Wierzbowska
19.06.2018
Wprowadzenie:
i.wierzbowska 19.06.2018
Ostatnia modyfikacja:
i.wierzbowska 31.07.2018