Przejdź do treści strony
  • X
  • Uniwersytet
  • Studia
  • Nauka
  • Współpraca
  • Search
  • EN

logo UMGUniwersytet Morski w Gdyni UMG

Ośrodek Żeglarstwa i Sportów Wodnych
Plan rejsów

Rejs 04/23 - Alandy i białe noce

Jednostka: 

  • s/y NEST

Termin rejsu: 

24.06.2023 - 08.07.2023

Trasa rejsu: 

Gdynia - Alandy - Gdynia

Kapitan: 

jeszcze nie wyznaczono

Wolne miejsca: 

są wolne miejsca

Na początek wakacji, proponujemy Wam czternastodniowy rejs w poszukiwaniu białych nocy. O tej porze roku, białe noce najłatwiej znaleźć na Wyspach Alandzkich lub na Morzu Archipelagowym i tam właśnie postaramy się dopłynąć. 

Wyspy Alandzkie to szwedzkojęzyczny archipelag administracyjnie należący do Finlandii, ale posiadający dużą autonomię. W skład archipelagu wchodzi ponad 6700 wysp i wysepek, ale tak naprawdę dokładna ich liczba nie jest znana, gdyż nikt, nigdy ich precyzyjnie nie policzył. Stolicą i jedynym miastem na wyspach jest Maarianhamina (nazwa fińska) lub Mariehamn (nazwa szwedzka) Nieco więcej na temat Alandów można dowiedzieć się np. z filmiku na YouTube - kliknij TUTAJ

Natomiast Morze Archipelagowe )nazywane również Archipelagiem Turku), jest morzem międzywyspowym położonym pomiędzy Wyspami Alandzkimi a miastem Turku. To również archipelag. Liczba wysp w tym archipelagu jest trudna do określenia. |Szacuje się, że jest ich ponad 40 tysięcy. W większości są to wyspy niezamieszkane. W Polsce często zapomina się o istnieniu Morza Archipelagowego i błędnie łączy się je z Alandami. Dla zachęty i w celu uzyskania nieco więcej informacji na temat tego akwenu dołączamy filmik na YouTube - kliknij TUTAJ

Oba te akweny są niesamowicie urokliwe. Dzika przyroda, przepiękne widoki, możliwość stania na kotwicy i zwiedzania okolicy z wykorzystaniem pontonu, znakomity akwen wędkarski. Naprawdę warto tam się udać, tym bardziej, że nie jest to aż tak bardzo odległy akwen.

Ale uwaga, jest to akwen bardzo wymagający nawigacyjnie. Ze względu na liczne przeszkoda, często podwodne lub ledwie wystające ponad powierzchnię wody skały, należy prowadzić naprawdę precyzyjną nawigację i obserwację oznakowania nawigacyjnego. Jest tam również mnóstwo torów wodnych, z których wiele przygotowano z myślą o żaglarzach. Niestety, wiele znaków nawigacyjnych to po prostu odpowiednio oznaczone tyki, pozbawione świateł.

A teraz kilka spraw organizacyjnych. Zaokrętowanie załogi zaplanowaliśmy na sobotę 24 czerwca od godziny 1000. Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że część z Was, aby dotrzeć na jacht musi pokonać wiele kilometrów i nie chcieliby zarywać nocy, ale prosimy, aby dotrzeć na jacht możliwie jak najwcześniej. Przed wyjściem w morze czeka nas wiele spraw organizacyjnych i wiele pracy. Przed wszystkim trzeba będzie zaprowiantować jacht, podzielić się na wachty i przejść szkolenie w zakresie obsługi jachtu i bezpieczeństwa.

W morze postaramy się wyjść możliwie jak najszybciej. Najprawdopodobniej będą to sobota 24 czerwca godziny popołudniowe. Oczywiście jeżeli pogoda na to pozwoli 

W pierwszej fazie rejsu warto się przygotować na długie pływanie, gdyż postaramy się popłynąć możliwie jak najdalej na północny zachód. Jaką trasą popłyniemy? Wszystko zależy od warunków wiatrowych. Do wyboru mamy albo wzdłuż wybrzeża Łotwy i Estonii być może z krótkim przystankiem np. w Ventspils i później z przeskokiem na jeden z wymienionych archipelagów. Możliwa jest też trasa przez Gotlandię, a w przypadku bardzo sprzyjających warunków pogodowych możliwy też jest bezpośredni przeskok do celu. Wszak z Gdyni do Maarianhaminy to raptem 350 mil, czyli nieco ponad 3 doby żeglugi. W sprzyjających warunkach i przy sprawnej załodze, jest to do zrobienia 

Rejs kończymy w sobotę 8 lipca. Wyokrętowanie załogi nastąpi po dokonaniu klaru na jachcie. 

I na koniec jeszcze informacja i prośba

1. Kasę jachtową będziemy zbierali w złotówkach, a po dokonaniu zakupów prowiantu w Gdyni, pozostałą kwotę wymienimy na EUR

2. Zachęcamy wszystkich do zapoznania się bazą wiedzy dotyczącą praktyk żeglarskich organizowanych na Neście - kliknij TUTAJ 

KOSZT REJSU

  • studenci Uniwersytetu Morskiego w Gdyni - 1 050.00 PLN
  • pracownicy Uniwersytetu Morskiego w Gdyni - 1 575.00 PLN
  • pozostałe osoby - 2 100.00 PLN

​HARMONOGRAM WPŁAT

  • I rata w wysokości 500.00 PLN - w momencie zapisu na rejs
  • Pozostała wpłata w maksymalnie dwóch ratach o dowolnej kwocie ale z takim wyliczeniem aby całość opłaty została opłacona najpóźniej do 09 czerwca 2023 

Wpłaty należy dokonać przelewem na konto Uniwersytetu Morskiego w Gdyni: 

 
38 1140 1153 0000 2235 4300 1016
Tytuł wpłaty: "praktyka żeglarska 04/23"
 
KOSZTY DODATKOWE - KASA JACHTOWA
Kosztem dodatkowym jest składka na tzw. kasę jachtową. Składka jest zbierana po zaokrętowaniu od wszystkich członków załogi, za wyjątkiem kapitana. Składka ta jest przeznaczona na zakup: prowiantu, paliwa, opłaty portowe w odwiedzanych portach inne opłaty związane z realizowanym rejsem. Kasa jachtowa jest cały czas w dyspozycji załogi i załoga jest jej dysponentem.
Sugerowana wysokość składki na kasę jachtową w rejsie 04/23 wynosi 840.00 PLN od osoby.
 
UWAGA: W przypadku niewykorzystania pełnej zebranej kwoty, pozostała część oddawana jest uczestnikom po zakończeniu rejsu. Natomiast w przypadku gdy załoga nie płynie w pełnym składzie, kasa jachtowa ulega zwiększeniu. Decyzję o zwiększeniu kwoty składki, podejmuje załoga.
 
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
-A A +A

Kontrast:Wysoki|Normalny

Uniwersytet

UMG
Struktura
Wirtualny spacer

Oferta

Studia I i II stopnia
Studia podyplomowe
Szkoła Doktorska
Kursy i szkolenia
Oferta dla biznesu

Współpraca

Projekty
Współpraca międzynarodowa
Konsorcja
Partnerzy biznesowi
Biuro Karier Studenckich

Nauka

Badania naukowe
Projekty
Kariera naukowa
Konferencje

Polecamy

Pływalnia kryta
Ośrodek Żeglarstwa i Sportów Wodnych
Pokoje gościnne

Kontakt BIP Praca Ochrona danych Deklaracja dostępności

Facebook Twitter YouTube Instagram LinkedIn

godło logo UMG

Uniwersytet Morski w Gdyni
ul. Morska 81-87, 81-225 Gdynia

logo hr uczelnia liderów
jezyk migowy

Tłumacz języka migowego

© Uniwersytet Morski w Gdyni 2022

Redakcja witryny