Page 22 - Uniwersytet Morski w Gdyni
P. 22

WYDZIAŁ MECHANICZNY







     KIERUNEK: MORSKA ENERGETYKA WIATROWA                   skich związanych z cyklem życia obiektów energetyki wiatrowej, po-
                                                            cząwszy od planowania aż po ich likwidację. Posiada również szereg
        studia stacjonarne II stopnia                      kompetencji społecznych predysponujących go do pracy zespołowej,
        studia niestacjonarne II stopnia                   kierowania grupami pracowników czy podejmowania samodzielnej
                                                            działalności gospodarczej czy przewidywania skutków ekonomicznych
     Jest to najnowsza pozycja w ofercie edukacyjnej WM odnosząca się  i prawnych podejmowanych decyzji inżynierskich.
     bezpośrednio do aktualnie dynamicznie rozwijającej się branży
     energetyki wiatrowej. Studia na tym kierunku mogą stanowić natu-  Po ukończeniu studiów na tym kierunku absolwent jest przygotowany
     ralną kontynuację studiów I-szego stopnia ZEEW lub dowolnych in-  i predysponowany do pracy w przedsiębiorstwach funkcjonujących
     nych studiów inżynierskich. Wyjątkowy, innowacyjny program tych  w obszarze energetyki wiatrowej, m.in.: produkcyjnych, konstrukcyj-
     studiów pozwala studentom na wybór jednej z czterech ścieżek  nych, montażowych czy związanych z logistyka lub eksploatacją.
     kształcenia: nautycznej, eksploatacyjnej, zarządzania oraz integracji cyf-  Zakładach zaplecza technicznego i diagnostycznego maszyn i sys-
     rowej morskich farm wiatrowych i uzyskanie stosownej do każdej z  temów energetyki wiatrowej. Zakładach energetycznych zajmujących
     nich wiedzy, umiejętności i kompetencji.               się przetwarzaniem, dystrybucją i integracją energii z farm wiatrowych
                                                            i innych. W portach morskich, przy obsłudze farm wiatrowych w ter-
     Absolwent tego kierunku ma pogłębioną wiedzę z zakresu budowy  minalach eksploatacyjnych, w jednostkach administracji publicznej
     i funkcjonowania instalacji energetyki wiatrowej, w szczególności jej  i jednostkach samorządu terytorialnego powiązanych z przemysłem
     morskiego profilu. Jest przygotowywany do realizacji zadań inżynier-  offshore




      Uczelnię ukończyłem w 2020 roku na specjalności ESOiOO. Często spotykam się z pytaniem, czy jestem zadowolony z wyboru
      uczelni i jak decyzja o studiach na UMG wpłynęła na mój rozwój. Na przykładzie swojego doświadczenia mogę z pełnym przeko-
      naniempowiedzieć,żebyłtodobrywybór.Przedewszystkimzewzględunaszerokizakresumiejętnościimożliwości,jakiestwo-
      rzył mi ten kierunek. Jestem inżynierem przygotowanym nie tylko do pracy w branży morskiej, ale również na lądzie,
      co niezwykle poszerza zakres rynku pracy dla mnie. Powiem szczerze, nie martwię się o to, czy znajdę pracę po tym kierunku.
      Dlaczego? Ponieważ wykwalifikowani inżynierowie są niezwykle potrzebni w wielu branżach i różnych dziedzinach.
      Aktualnie zmagamy się z ogromnymi brakami wśród inżynierów nie tylko na rynku polskim. Wiadomo, że pracodawcy zwracają
      uwagę na doświadczenie oraz na rangę uczelni, jaką kończył kandydat. UMG, a do niedawna Akademia, cały czas się
      rozwija i poszerza swoje kompetencje, o czym świadczy zmiana rangi uczelni na Uniwersytet. Współpracuje z wieloma firmami
      z branży z Polski i Europy, a wśród uczelni morskich cieszy się świetną renomą w świecie i jest gwarantem jakości szkoleń przyszłej kadry
      oficerskiej. Ponadto program studiów stawia na doświadczenie i zajęcia praktyczne, znajduje się w nim wiele warsztatów i laboratoriów,
      podczas których mamy do czynienia z realnymi problemami, z jakimi spotkamy się w naszej pracy.

                                                                                                       BłażejKummer
                                                                                      AbsolwentWydziału Mechanicznego UMG





      Jestem absolwentem Wydzialu Mechanicznego Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni z roku 1999. Jako młody człowiek planowałem
      początkowopodążyćwśladyswojegotatyizwiązaćswójloszpracąnamorzu.Mojeplanyjednak–gdzieśpodrodze–uleglyzmianie.
      JeszczejakostudentVrokurozpocząłempracęnaNaszejUczelnijakoasystentnaWydzialeMechanicznymponieważzafascynowałamnie
      wibroakustyka.Jednakniedługopotem,gdyzostałemzatrudnionywStoczniGdynia,pochłonęłamnienowapasja-budowastatków,
      któraprzyciągnęłamniejaksilnymagnes.Pracującwstoczninauczyłemsięcotoznaczyzarządzanieambitnymiprojektami.Prowadziłem
      jako Dyrektor Projektów budowy ogromnych jednostek -„papierowców”i„samochodowców”. Po kilku latach pracy w stoczni, nająć
      jużbogatedoświadczenie,postanowiłemspróbowaćswoichsiłwkorporacjimiędzynarodowej.PrzeprowadziłemsięwtedydoFinlandii,
      gdziedołączyłemdofirmyWärtsilä,znanegoproducentasilnikówiukładównapędowych.
      Na wszystkich etapach mojej drogi zawodowej wykorzystywałem z powodzeniem wiedzę i kompetencje pozyskane w Wyższej Szkole
      Morskiej.Uczelniabezsprzeczniezapewniłamisolidnepodstawydlaosobistegorozwoju,alewtymmiejscuchciałbymzwrócićuwagęjeszczenajeden,
      niezwykle ważny, aspekt związany z moim studiowaniem w uczelni morskiej. Absolwenci Naszej Uczelni stanowią zwartą i wspierającą się nawzajem
      społecznośćczegodoświadczyłemwielokrotniewswoimżyciuzawodowymiosobistym.Niematuznaczenia,żekończyliśmystudiawróżnychlatachiżelosrzuciłnasnaodległekrańce
      świata.Istniejeswoistaaczrealnawięź,którazespalanasabsolwentówgdyńskiejuczelniikażemyślećciepłootymmiejscu.

                                                                                                      PiotrKabaciński
        Certyfikowany Project Manager wg standardow PMI oraz Prince2, zaangażowany obecnie w morskie projekty w Polsce jako General Manager Sales. Z firmąWärtsilä Finland
                związany jest od 18 lat – wspierał działalność operacyjną w obu Amerykach, prowadził liczne projekty w Finlandii, Chorwacji, Singapurze, Niemczech i Polsce


     22
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27