Informacje dla studentów odbywających praktyki morskie
DZIAŁ PRAKTYK - GODZINY PRZYJĘĆ DLA STUDENTÓW: pon. wt. od 9:00 do 13:00, środa nieczynne, czwartek od 9:00 do 13:00, piątek od 9:00 do 12:00
Poprzez agencje crewingowe i bezpośrednio u armatorów zagranicznych
1. Przed rozpoczęciem praktyki należy zgłosić się do Działu Praktyk ze skierowaniem na praktykę z dziekanatu oraz z książką praktyk.
2. Na następny dzień (w miarę możliwości) od złożenia skierowania należy odebrać z Działu Praktyk przygotowaną umowę o praktykę zawartą między studentem a UM (która jednocześnie jest polisą ubezpieczeniową) oraz skierowanie z uczelni do agencji crewingowej. W książce praktyk dokonywana jest rejestracja praktyki.
3. Dział Praktyk nie wypisuje umów z datą wsteczną
4. Absolwentom nie wystawiamy umowy, tylko rejestrujemy praktykę w zeszycie oraz dokonujemy wpisu do książki praktyk.
Na statkach PMH (np. WUŻ, SAR, Żegluga Gdańska…)
-
Przed rozpoczęciem praktyki należy zgłosić się do Działu Praktyk:
- ze skierowaniem z dziekanatu oraz książką praktyk.
- z ubezpieczeniem NNW dla marynarzy na czas trwania praktyki w którym dokładnie określone są daty od kiedy do kiedy student jest ubezpieczony (z renomowanej firmy ubezpieczeniowej, np. WARTA, PZU, UNIQUA, HESTIA itd.)
- z aktualnymi dokumentami żeglarskimi (książeczka żeglarska, morskie świadectwo zdrowia, certyfikat 4 podstawowych kursów bezpieczeństwa) oraz kurs ochrony statku.
- Na następny dzień (w miarę możliwości) od złożenia w/w dokumentów należy odebrać z Działu Armatorskiego przygotowaną umowę o praktykę (2 egzemplarze) oraz skierowanie.
-
Przed rozpoczęciem praktyki należy zwrócić do Działu Praktyk jeden egzemplarz w/w umowy (drugi zostaje w przedsiębiorstwie), podpisanej przez przedstawiciela przedsiębiorstwa - prezesa / kierownika / osobę odpowiedzialną za praktyki
INFORMACJE DLA STUDENTÓW ODBYWAJĄCYCH PRAKTYKI NA STATKACH SZKOLENIOWYCH UMG „DAR MŁODZIEŻY” LUB „HORYZONT II”
- Najpóźniej na 2 miesiące przed rozpoczęciem praktyki należy zgłosić się do Działu Praktyk, aby wyrobić książeczkę żeglarską.
Do wyrobienia książeczki żeglarskiej potrzebne są:
- wypełniony drukowanymi literami zgodnie z dowodem osobistym wniosek do Urzędu Morskiego (do pobrania w Dziale Praktyk Morkich z załącznika lub w formacie pdf poniżej)
- 1 zdjęcie paszportowe formatu 3,5cm x 4,5 cm (nie przyklejać)
(fotografia kolorowa o wymiarach 35 x 45 mm, wykonana w ciągu ostatnich
6 miesięcy na jednolitym jasnym tle, odwzorowujące naturalny kolor skóry, mająca dobrą ostrość oraz pokazująca wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, a także twarz od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii; fotografia ma przedstawiać osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami, nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami)
- morskie świadectwo zdrowia na obowiązującym druku z wpisem:
- o braku przeciwwskazań do wykonywania prac na wysokości powyżej 1 metra,
- na brak nosicielstwa durów i paradurów brzusznych (sanepid);
- o negatywnym wyniku na obecność narkotyków i alkoholu (lub osobne zaświadczenie)
- dotyczącym pozytywnego wyniku badań psychologicznych lub oddzielne zaświadczenie.
- dowód osobisty;
- potwierdzenie wpłaty skarbowej w wysokości 100 zł na konto Urzędu Morskiego w Gdyni
- dane do przelewu: Urząd Morski w Gdyni NBP O GDAŃSK 92101011400065782231000000 (w tytule przelewu należy wpisać kwotę oraz imię i nazwisko,dotyczy książeczki żeglarskiej.
- certyfikaty potwierdzające przeszkolenie z zakresu:
- indywidualnych technik ratunkowych,
- ochrony przeciwpożarowej stopnia podstawowego,
- elementarnych zasad udzielania pierwszej pomocy medycznej,
- bezpieczeństwa własnego i odpowiedzialności wspólnej,
- problematyki ochrony statku.
- Pracownicy Działu Praktyk składają podania studentów o wyrobienie książeczek żeglarskich w Urzędzie Morskim, oraz odbierają gotowe książeczki żeglarskie.
- Czas wyrobienia książeczek wynosi 1-2 miesiące.
- Jeśli student odbywał już praktyki morskie i posiada książeczkę żeglarską, należy dostarczyć ją wraz z certyfikatami oraz morskim świadectwem zdrowia z odpowiednimi wpisami (por. pkt. 1) do Działu Praktyk najpóźniej na 3 tygodnie przed rozpoczęciem praktyki.
- Przed praktykami pracownicy Działu Praktyk prześlą informacja do Dziekanatu z wyznaczonym terminem w celu sprawdzania książeczek żeglarskich
- Pracownicy Działu Praktyk przekazują gotowe dokumenty na statek pod opiekę uprawnionego członka załogi. Po zakończonej praktyce dokumenty żeglarskie wracają do Działu Praktyk, skąd studenci mogą je odbierać.
- Poniżej znajdują się załączniki do pobrania.