Zasady ogólne rekrutacji na studia II stopnia

STUDIA STACJONARNE I NIESTACJONARNE II STOPNIA

  • Podstawą przyjęcia na studia drugiego stopnia jest posiadanie dyplomu ukończenia studiów.
  • Rekrutację kandydatów przeprowadza się na określony kierunek, poziom i profil (praktyczny i ogólnoakademicki) kształcenia w formie studiów stacjonarnych i niestacjonarnych  drugiego stopnia, umożliwiające uzyskanie dyplomu magistra lub magistra inżyniera.
  • Kandydaci na pierwszy rok studiów drugiego stopnia będą przyjmowani w ramach limitów przyjęć, na podstawie postępowania kwalifikacyjnego. Podstawą przyjęcia na studia drugiego stopnia jest posiadanie dyplomu ukończenia studiów. Kryteria rekrutacji są jednakowe dla wszystkich kierunków studiów w Uniwersytecie Morskim.
  • Do studiów drugiego stopnia dopuszcza się kandydatów posiadających dyplom ukończenia studiów wyższych na kierunku przypisanym do tej samej dyscypliny wiodącej. Decyzję o dopuszczeniu do postępowania kwalifikacyjnego kandydata posiadającego dyplom ukończenia studiów przypisany do innej dyscypliny naukowej podejmuje dziekan. Dziekan może określić sposób uzyskania brakujących efektów uczenia się niezbędnych kandydatowi do prawidłowej realizacji studiów II stopnia i ustalić sposób uzupełnienia różnic programowych.
  • Rekrutacja odbywa się w formie elektronicznej. Kandydat rejestruje się na stronie internetowej: https://irk.umg.edu.pl
  • Za przeprowadzenie czynności rekrutacyjnych pobiera się opłatę rekrutacyjną. Wysokość opłaty ustala rektor.
  • Wniesiona opłata nie podlega zwrotowi, jeżeli zostaną uruchomione studia, na które przeprowadzono rekrutację. W przypadku, gdy studia nie zostaną uruchomione to opłata rekrutacyjna na wniosek kandydata, zostanie zwrócona.
  • Wydziałowe komisje rekrutacyjne podają do publicznej wiadomości listy przyjętych (lista studentów) na dany wydział (kierunek), poziom i formę studiów. Kolejność na listach wynika z liczby punktów obliczonych zgodnie z zasadami rekrutacji.
  • Przyjęcie na studia następuje w drodze wpisu na listę studentów. Lista studentów jest listą osób przyjętych na studia w drodze rekrutacji. Lista osób przyjętych na studia podawana jest do wiadomości po zakończeniu procesu rekrutacji.
  • Odmowa przyjęcia na studia następuje w drodze decyzji administracyjnej.
  • Wyniki postępowania w sprawie przyjęcia na studia są jawne.
  • Od decyzji wydziałowej komisji rekrutacyjnej przysługuje odwołanie do Rektora w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji o nieprzyjęciu na studia. Odwołanie do Rektora składa się poprzez wydziałową komisję rekrutacyjną.
  • Podstawą przyjęcia odwołania przez Rektora jest wskazanie przez kandydata formalnego uchybienia w zastosowanej wobec niego procedurze rekrutacyjnej przez wydziałową komisję rekrutacyjną.
  • W przypadku niewyczerpania limitu przyjęć na dany kierunek poziom i formę studiów, Rektor może na wniosek przewodniczącego wydziałowej komisji rekrutacyjnej zezwolić na przyjęcie na studia kandydatów z największą liczbą punktów uzyskanych w trakcie postępowania rekrutacyjnego, którzy z powodu braku miejsc nie zostali przyjęci na inny kierunek studiów.
  • W rekrutacji uzupełniającej kandydaci będą przyjmowani w ramach limitu przyjęć, na podstawie rankingu.
  • W sytuacjach nieprzewidzianych w niniejszych zasadach rekrutacji decyzję podejmuje Rektor.
  • Uniwersytet Morski w Gdyni nie ponosi odpowiedzialności za błędne wprowadzenie przez kandydata danych osobowych do elektronicznego systemu rekrutacji.

 

Podmiot udostępniający: 

UM w Gdyni