UMG partnerem akcji „Dziewczyny na Politechniki”

Uniwersytet Morski w Gdyni przyłączył się do akcji „Dziewczyny na Politechniki”

Kampania Dziewczyny na Politechniki to pionierski i zarazem największy projekt promujący kierunki techniczne, inżynierskie i ścisłe wśród młodych kobiet w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej. Idea projektu narodziła się w roku 2006. Od tamtego czasu popularność uczelni technicznych wśród uczennic szkół ponadgimnazjalnych znacznie wzrosła.

Dziewczyny na Politechniki! i jej „młodsza siostra” – Dziewczyny do ścisłych! zainicjowane przez Konferencję Rektorów Polskich Uczelni Technicznych i Fundację Edukacyjną Perspektywy, za najważniejszy cel stawiają sobie przełamywanie stereotypów w myśleniu i zachęcanie uczennic szkół ponadgimnazjalnych do podejmowania studiów technicznych i ścisłych.

Kulminacyjnym punktem akcji jest Ogólnopolski Dzień Otwarty dla Dziewczyn. Kobiety pracujące na uczelniach, wykładowczynie, ale także studentki i absolwentki spotykają się z uczennicami, aby opowiedzieć im o swojej ścieżce kariery i zawodowych fascynacjach. Zapraszają dziewczyny do zwiedzania laboratoriów, organizują dla nich warsztaty, wykłady i pokazy – dają szansę dotknięcia tego, nad czym się pracuje na kierunkach technicznych i ścisłych.

Więcej informacji już wkrótce.

Podmiot udostępniający: 

UMG Biuro ds. Marketingu​

Wytworzył informację:

M. Zajk
03.02.2020
Wprowadzenie:
M. Zajk 03.02.2020
Ostatnia modyfikacja:
i.wierzbowska 05.02.2020