"Zew Morza"
Kadłub zbudowany w 1943 r. dla Marine – Hitlerjugend w Dziwnowie, porzucono w 1945 r. Odbudowany w 1949 r. przez Stocznię Północną w Gdańsku, został przejęty przez Państwowe Centrum Wychowania Morskiego. Po likwidacji PCWM w 1951 r. na krótko trafia do Szkoły Morskiej w Szczecinie, a w 1953 r. do Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich w Gdyni. W lipcu 1956 r. armatorem jednostki zostaje sekcja żeglarska Rybackiego Klubu Sportowego Arka.
W 1962 r. jacht został przekazany nieodpłatnie Zasadniczej Szkole Rybołówstwa Morskiego w Świnoujściu. W 1964 r. zostaje oddany pod opiekę żeglarzom z Jacht Klubu Cztery Wiatry w Świnoujściu oraz Przedsiębiorstwu Połowów i Usług Rybackich Odra. Po decyzjach ówczesnego resortu żeglugi w 1966 r. roku trafia do Wojewódzkiego Ośrodka Sportu, Turystyki i Wypoczynku w Szczecinie, który w tamtym czasie prowadził Ośrodek Żeglarski w Trzebieży. "Zew Morza" stał się flagową jednostka początkowo Ośrodka w Trzebieży, a następnie całego Polskiego Związku Żeglarskiego.
8.11.1973 r. "Zew Morza" pod dowództwem kpt. Zdzisława Michalskiego wyruszył ze Szczecina w rejs dookoła świata. Trasa wiodła przez m.in: Holandię, Casablankę, Panamę, Oceanię, Nową Zelandię, Australię i drogą wokół Afryki. Zakończenie rejsu 30.07.1974 r. w Szczecinie.
W 1976 uczestniczył w zlocie żaglowców z okazji 200 lecia Stanów Zjednoczonych. W latach 1978 i 1980 z jungami Bractwa Żelaznej Szekli brał udział w Cutty Sark Tall Ships' Races.
12.12.1981 r. podczas rejsu na Morzu Śródziemnym, na zachód od Korsyki, duża fala położyła jacht przy wietrze 7 st. B na burtę. Po ok. 10 minutach jacht zanurzył się dziobem i zatonął. Cała załoga zdołała się uratować. Przyczyną był zły stan techniczny jachtu (urwanie się balastu zewnętrznego).