Zdalny dostęp (proxy)
Warunki uzyskania dostępu Proxy
Dostęp poprzez serwer Proxy do zasobów elektronicznych oferowanych przez Bibliotekę Główną na urządzeniach będących poza siecią uczelnianą UMG mogą uzyskać studenci, doktoranci, słuchacze studiów podyplomowych oraz pracownicy UMG, którzy:
-
posiadają konto biblioteczne UMG,
-
posiadają indywidualne konto poczty elektronicznej.
Aktywowanie dostępu Proxy
Po spełnieniu wszystkich powyższych warunków, o aktywowanie dostępu Proxy można wystąpić w dwojaki sposób:
1) osobiście w Bibliotece - wypełniając odręcznie formularz, który mogą otrzymać Państwo w Czytelni Głównej i/lub w Wypożyczalni
2) drogą elektroniczną - wysyłając, z adresu e-mail przypisanego do konta bibliotecznego* (dotyczy studentów i doktorantów**) zgłoszenie na adres: dinbg.umg.edu.pl
*Adres ten można sprawdzić, a także zmienić samodzielnie, po zalogowaniu się do swojego konta bibliotecznego.
**Pracownicy proszeni są o wysyłanie wniosków z aktualnej poczty służbowej w domenie UMG (umg.edu.pl).
Po aktywowaniu dostępu Proxy, na podany adres e-mail otrzymają Państwo wiadomość zawierającą następujące informacje:
-
nazwę użytkownika oraz hasło,
-
instrukcję korzystania z serwera PROXY BG UMG,
-
dokumentację dotyczącą konfiguracji przeglądarek internetowych.
Dezaktywowanie dostępu
W przypadku ukończenia studiów / rozwiązania umowy o pracę z UMG, dostęp poprzez serwer Proxy do zasobów elektronicznych oferowanych przez Bibliotekę Główną na urządzeniach będących poza siecią uczelnianą UMG zostanie anulowany.