Rekrutacja
Komisja rekrutacyjna właściwego wydziału przeprowadza postępowanie kwalifikacyjne dla kandydatów.
Rekrutacja przeprowadzana jest w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK).
Rejestracja i logowanie do systemu dostępne są na stronie https://irk.umg.edu.pl
Wniesienie opłaty rekrutacyjnej poprzez wpłatę 85 PLN na konto UMG (dane do dokonania wpłaty pojawią się po zakończeniu rejestracji w Systemie Elektronicznej Rekrutacji).
Po pozytywnym zakończeniu procesu kwalifikacji i wniesieniu odpowiednich opłat za I semestr studiów kandydat otrzymuje zaświadczenie o przyjęciu na studia.
Ostateczne przyjęcie na studia następuje po zawarciu umowy cywilno – prawnej pomiędzy uczelnią i kandydatem. Z kandydatem podpisywana jest umowa o odpłatne świadczenie usług edukacyjnych, jeśli dotyczy.
Decyzję o przyjęciu studenta na studia podejmuje Prorektor ds. Studenckich i Kształcenia.
Cudzoziemcy wszelkie wpłaty winni dokonywać na konto Uczelni:
- dla wpłat w EURO 54114011530000223543001019
- dla wpłat w USD 27114011530000223543001020
- dla wpłat w PLN dla poszczególnych wydziałów:
- WN 60114011530000223543001008
- WM 33114011530000223543001009
- WE 06114011530000223543001010
- WZNJ 87114011530000223543001007
mBank SA Oddział Korporacyjny w Gdyni, ul. Śląska 47, 81-310 Gdynia
KOD SWIFT BREXPLPW
Aktualny kurs przeliczenia walut można uzyskać pod adresem mailowym: kwestura@umg.edu.pl.
Wymagane dokumenty należy składać bezpośrednio w odpowiednich dziekanatach, zależnie od specjalności, na którą student chce zostać przyjęty.
Po przyjęciu na studia na specjalności, na których jest to wymagane student zobowiązany jest dostarczyć dodatkowe świadectwo zdrowia.
Szczegółowy terminarz rekrutacji
Rekrutacja na studia stacjonarne II stopnia oraz studia niestacjonarne II stopnia na semestr letni roku akademickiego 2025/2026:
- od dnia 01.12.2025 r. do 06.02.2026 r. – zgłoszenia elektroniczne w systemie IRK (https://irk.umg.edu.pl);
- do dnia 06.02.2026 r. – ostateczny termin zgłoszenia w systemie IRK, ostateczny termin wgrania wymaganych dokumentów (np. skan zdjęcia, świadectwo, morskie świadectwo zdrowia);
- do dnia 09.02.2026 r. – ostateczny termin wpływu opłaty rekrutacyjnej na rachunek Uczelni;
- w dniu 10.02.2026 r. – wstępna kwalifikacja na kontach kandydatów – status: zakwalifikowany, lista rezerwowa, niezakwalifikowany;
- od dnia 11.02.2026 r. do dnia 13.02.2026 r. – składanie dokumentów w Wydziałowych Komisjach Rekrutacyjnych przez kandydatów zakwalifikowanych. W przypadku studiów prowadzonych w języku angielskim składanie dokumentów w pokoju B-105A (wejście przez B-106, ul. Morska);
- w dniu 16.02.2026 r. – ogłoszenie listy przyjętych. Zmiana statusów: przyjęty, kandydat zrezygnował, nieprzyjęty, studia nieuruchomione.
Niedotrzymanie powyższych terminów skutkować będzie wykluczeniem kandydata z dalszego udziału w postępowaniu rekrutacyjnym.
